۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

فاتحان اینگونه سرزمین ما را به تاراج بردند:




فاتحان اینگونه سرزمین ما را به تاراج بردند:

پس از تسخیر ایران توسط اعراب موج مهاجرت قبایل عرب به ایران آغاز شد. این موج مهاجرت را میتوان در تفصیل هایی بیشتر از تاریخ های: دینوری و یعقوبی و مقدسی و بخصوص در فتوح البلدان بلادزی یافت. در آغاز قرن دوم هجری بیشتر اهالی قم از افراد قبیله های عرب ( مذجح) و ( اشعری) بودند و نیمی از مردم اصفهان از قبایل : بنی ثقیف و بنی تمیم و بنی ضبه و بنی خزاعه و .......... و در شهرهای نهاوند و نیشابور و قزوین و ری تا آذربایجان نیز اینچنین بود. هر قوم از آنان در هرجا که مستقر میشدند املاک و اراضی دهقانان و روستاییان ایرانی را به تصرف خود میگرفتند. (پس از 1400 سال شجاع الدین شفا)

این همه ثروت از کجا می آمد؟

پس از مرگ منصور خلیفه عباسی 600 میلیون درهم و 14 میلیون دینار که معادل بیش از دویست میلیون درهم میشد از او بجا ماند. میگویند وی بهنگام مرگ به فرزندش مهدی گفت: آنقدر مال و ثروت برایت گذاشته ام که ده سال تمام هزینه خودت و حکومتت را کفایت میکند. (تاریخ تمدن اسلامی /ترجمه فارسی /ص 244)

در مراسم ازدواج خلیفه مامون با پوران که آن را باشکوه ترین عروسی تاریخ جهان مسلمانان یاد کردند , میگویند:
در این مراسم از زعفران و مشک دانه هایی بزرگ برای نثار بر میهمانان ساخته بودند که درون آنها نام املاک و غلامان و کنیزان (دختران زیبارو و پسران جوان ایرانی) نوشته شده بود تا به دست هر کس برسد مالک آنها شود . (ابن عبدریه در عقدالفرید ص 120)

*حال ای مسلمان ایرانی, سنگ کدام دین را به سینه میزنی؟
دینی که به زور شمشیر نیاکانت را مسلمان کرد و سرمایه هایشان را به غنیمت گرفت؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر