۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

در آیه 256 از سوره بقره الله میگوید



در آیه 256 از سوره بقره الله میگوید: کسی حق ندارد کسی را از روی اجبار وادار به پذيرفتن دين کند، بلکه هر کسي بايد آزادانه با به کارگيری عقل و با تکيه بر مطالعه و تحقيق، دين را بپذيرد، بسیار عالی، به ترجمه آیه نگاه کنید.
» در دين، هيچ اکراه و اجباري نيست. مسلماً راه هدايت از گمراهي روشن و آشکار شده است. پس هر که به طاغوت کفر ورزد و به خدا ايمان بياورد، بي ترديد به محکم ترين دستگيره که آن را گسستن نيست، چنگ زده است؛ و خدا شنوا و داناست. « بقره، آیه 256
بعد همین الله در سوره آل عمران آیه 86 گفته بالا را نقض کرده و نادیده میگیرد و چنین میگوید!
» هر کس جز تسليم بودن در برابر الله آيين ديگرى طلب کند ، هرگز از او پذيرفته نمى شود و او در آخرت از زيانکاران است. « آل عمران، آیه 85
امّا کار به همینجا تمام نمی شود و این الله حتی به مجازات آخرت، همانگونه که در آیه بالا وعده اش را داده قانع نیست و در سوره توبه و آیه های زیر تهدیداتش را بیشتر میکند و فرمان قتل و کشتار ناباوران به خود و دینش، اسلام را پیش از آخرت و در همین زندگی دنیوی را صادر مینماید!
در آیه 2 سوره توبه اول تهدید کرده و التیماتوم میدهد!
» بنابراين ، اى مشرکان ، چهار ماه در اين سرزمين بگرديد ; اين مدّت را به شما مهلت مى دهيم و شما را از تعرّض مؤمنان در امان مى داريم تا بينديشيد و براى سرنوشت خويش تصميم بگيريد ، يا از شرک دست برداريد و يا آماده نبرد شويد ، و بدانيد که شما نمى توانيد خدا را درمانده کنيد ، و بدانيد که خداوند کافران را خوار و ذليل خواهد کرد. « توبه، آیه 2
و در این آیه 5 از سوره توبه فرمان کشتن ناباوران و دگر اندیشان را نیز صادر میکند!
» و چون آن مهلت چهار ماهه که جان و مال مشرکان در آن مصون شمرده شد ، به پايان رسد ، آنان را هر جا و هر وقت که يافتيد بکشيد ، يا بگيريدشان و يا آنان را به محاصره درآوريد و يا در هر کمينگاهى در کمينشان بنشينيد، …« توبه، آیه 5
اکنون در اینجا این پرسش ها مطرح است که:
وقتی الله، خدای یک دین بنام اسلام در گفتارش چنین دچار چندگانگی است و پی در پی در حال رنگ عوض کردن و دروغگوئیست، و یا اگر از زوایه ای دیگر نگاه کنیم این پیامبرش، محمّد است که از زبان و از سوی خدای ذهنش الله دست به چنین فریبکاری، شیادی و دروغگوئی هایی میزند ، آیا میتوان به این الله، به محمّد خالق این الله و از همه مهمتر به جانشینان و پیروان چنین آئینی اعتماد کرد که راستگو باشند و هدفی غیر از فریبکاری و دروغگوئی در ذهن و اعمالشان نداشته باشند؟
آیا اصولا با چنین خالق و پیامبر دروغگوئی میتوان پیرو چنین دین و آئینی بود و ندای درستکاری و شرافت انسانی را سر داد؟
وقتی کتابی که مقدس نامیده میشود، این چنین پر از گفتار های ضد و نقیض و فریبکاریست، آیا میتوان اصولا جامعه ای را با چنین مکتب دروغین فکری بنا کرد و سپس امیدوار بود که حقوقی برابر برای همه انسان ها قائل باشد و به همه انسانها آزادی انتخاب عقیده و بیان را بدونه تبعیض بدهد؟
من که شک دارم. شما چطور؟

۸ نظر:

  1. سلام در مورد معنی ایه 256سوره بقره به این صورت که در کار دین اجباری نیست
    بدین معنا که:در دین فقط اسلام و در کار دین اجباری نباید باشد مانند پادگان ها که بصورت اجبار اقامه نماز در ان است که سربازان هم بجای اینکه با خدای خود خلوت کنند بیشتر به گروهبان و کسانی که انان را به اقامه نماز بصورت اجبار وا داشته است فحش میدند لطفا در مورد ایه درست معنی کنین که کسی که به دنبال تغییر دین هستش حد اقل ی کوچیک چیزی بارش بشه

    پاسخحذف
  2. سلام.بنده می خوام یه وبلاگ ضد دینی و کاملا علمی طراحی کنم. از این می ترسم مبادا توسط اطلاعات کشور شناسایی بشم. سوال بنده از شما اینه؟
    1. آیا شما خارج از ایران فعالیت می کنید یا داخل ایران؟
    2. اگر داخل ایران هستید از چه راهی و چگونه کار می کنید؟
    فقط خواهشا جواب درست بدید. اگر مایل به گفتن حقیقت نیستید اصلا جواب ندید.

    پاسخحذف
  3. بسم الله رحمن رحیم
    الحمدالله
    این دو آیه کامل کننده همدیگرند و هیچ مشکلی نیست.
    آیا تا حالا کسی تو رو مجبور کرده مسلمان شوی؟
    اگر فردی باشه که دیگران را مجبور کنه از دایره اسلام خارج می شه!و اینکه هیچ دینی جز اسلام پذیرفته نیست این خواست خداست و به تو ربطی نداره!چون فقط اسلام دین حقه.این رو تو قرآن،انجیل،تورات و زبور هم می شه یافت.مودب باش.اختیار با خود انسانه که چه دینی رو انتخاب کنه!این به خود انسان بستگی داره ولی خدا فقط اسلام را قبول می کنه چون توحید اسلام کامله الله اکبر.
    کسی تو رو مجبور نمی کنه ما الان مسلمانیم این اختیار خودمونه به تو ربطی نداره و خدا از ما قبول می کنه ان شاءالله.
    والله اعلم

    پاسخحذف
  4. بسم الله رحمن الرحیم
    الحمدالله
    آیه 256 سوره بقره می گه در دین اجباری نیست.
    آیا کسی شما رو مجبور کرده که شما مسلمان شوید؟
    اگر کسی اجبار کرد از دایره اسلام خارج می شه.
    سوره ی آل عمران آیه 86 می گه که خداوند فقط اسلام را می پذیرد و دین های دیگه رو قبول نمی کنه.
    این دو آیه همدیگر رو کامل می کنند.نمی دونم کجاش اشتباهه؟انسان اختیار داره که عبادت کنه یا گمراه بشه خداوند کسی رو مجبور نمی کنه ولی دین های دیگرو قبول نمی کنه.شما حتما یک مشکل روانی داری که با خالقت مخالفی.تا حالا به دنیای دیگری فکر کردی اصلا؟
    مودب باش ما الله را قبول داریم و همیشه با افتخار عبادت می کنیم.
    والله اعلم

    پاسخحذف
  5. بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدالله
    معنی این آیه ها کامل هستند و ما به آن ایمان داریم
    این مشکل شماست که با آن را متوجه نمی شی.
    ما معنی آیات را می فهمیم ولی شما نمی فهمید چون شما مشکل دارید.

    پاسخحذف
  6. بسم الله الرحمن الرحیم
    این دو آیه معنای کامل کرده ی همو دارند
    انسان اختیار خودشو داره که به حق و عبادت روی بیاره یا که کافر شه ولی نظر خدا اینکه اسلام حقه
    و برای شما باید بگم تو به اختیار خودت کافری و برتو اجباری نیست که مسلمان باشی و بهتره که بقیه رم گمراه نکنی

    پاسخحذف
  7. آقا قرآن بزبان ساده بهت گفته
    1-اگه راه اول رو بری رستگار میشی و آخر و عاقبتش خیر و برکته
    2- اگه راه دیگری بجز راه اول رو بری این دنیا رو خوش میگذرونی و منم کاریت ندارم اما آخرش ختم بخیر نیست چون شیطان دشمن توست نه دوست تو
    خب حالا که با مهربانی خودم راه خیر و شر را نشانت دادم اختیار با توست . هر کدام را خواستی انتخاب کن .
    برای شما هم آرزوی عاقبت بخیری میکنم و امیدوارم خداوند این گناه شما را ببخشد...

    پاسخحذف
  8. من یک راهنمای ساده هستم
    آقا این راه میرسه به یک باغ قشنگ
    راه دوم میرسه به کویر داغ و برهوت
    اجبارت نمیکنم کدوم راه رو بری
    اختیار با خودت
    فردا نگی من بزور بهت گفتم راه اول رو برو
    گردن خودت ...

    خب حالا خوبه که راهنما باشه و راه رو نشونت بده ؟
    یا دوست داری هیچی نمیدونستی و شانسی یه راه رو انتخاب میکردی و میرفتی ؟
    پس از راهنمای خودت ممنون باش و شکر گذار
    کسانی که فرهنگ تشکر از راهنما را ندارند مثل حیوانی درنده هستند که راهنمایی را متوجه نمی شوند و راهنما را هم تکه پاره می کنند .
    لا اکراه فی الدین
    صلاح تو چنگ زدن به یک منبع نور برای روشنایی راهت هست
    همین ...
    حال اگر خواستی ....یا علی
    و اگر نخواستی ... وظیفه ما گفتن بود ...
    اون دنیا بهمون نگی "کسی بهم نگفت "

    پاسخحذف